צ'קסטאר - טיפולים לרכב
רשת מוסכים 03-6247044
רשת מוסכי Checkstar
לקבלת מידע שוטף ומבצעים
אני מאשר/ת לקבל מידע שוטף ומבצעים
ATS Auto Technic Systems
ATS כול סוגי טיפולים מונעים לרכב. חיטוי תא נוסעים מיזוג. ניקוי מערכת הזרקת דלק. ניקוי מערכת קירור מנוע.
www.ats-israel.com
ספר רכב אלקטרוני
הצטרף חינם לספר רכב אלקטרוני ועקוב אחרי הוצאות הרכב
www.autobook-il.com
רשת מוסכים Checkstar
בעל רכב ? טפל במוסכי הרשת של Checkstar
www.checkstar.co.il
חלפים מקוריים וחליפיים
חלקי חשמל ופנסים.
חלקי הצתה חוטים וקוילים.
משאבות וחלקי הזרקת דלק.
בית מצערת וחיישנם.
חלקי בלמים.
בולמים חלקי מתלים(פרונט)
שמנים ומסננים.
www.warco.co.il
ATS-ISRAEL
03-6247044
info@checkstar.co.il

 

יו"ר איגוד המוסכים: "ננצח במאבקים שלנו, גם אם בהשבתה"

"מתוך 5,000 מוסכים, רק כעשירית הם מורשים יבואן, אבל הם מטפלים ב-40% מהמכוניות בישראל. חייבים לפתוח את השווקים האלה", אמר רונן לוי בוועידה לניהול מוסכים

 
 
 

לראשונה: רשת מוסכים בינלאומית נכנסת לישראל
 רשת המוסכים האיטלקית צ'קסטאר נערכת בימים אלה לחדירה לישראל. היא תיוצג על ידי קבוצת וורקו

רשת המוסכים האיטלקית צ'קסטאר נערכת בימים אלה לחדירה לישראל, כך נודע ל"כלכליסט".

צ'קסטאר נמצאת בבעלות קונצרן מגנטי מרלי האיטלקי, שהוקם ב-1919 ונמנה כיום על יצרני החלפים הגדולים באירופה.

 בעולם פעילות כמה רשתות מוסכים המצויות בבעלות של יצרניות חלפים, כגון בוש סרוויס המצויה בידי בוש ופעילה בעיקר באירופה, אך עד כה נמנעו גופים אלה מחדירה לישראל.

 צ'קסטאר תיוצג בישראל על ידי קבוצת וורקו העוסקת בשיווק חלפים לרכב, והמוסכים שיצטרפו ימותגו אף הם כמוסכי צ'קסטאר. במסגרת החדירה צפויה הנהלת קבוצת וורקו לפנות אל מוסכים שאינם מצויים בהסכם בלעדיות עם יבואן רכב.

 

"נכניס לישראלרשת חברתית של מוסכים"
מנכ"לרשת המוסכים העולמית צ'קסטאר משוכנע שהשוק הישראלי בשל לכניסת הרשת, שתפחית, לדבריו, את עלויות הטיפול לנהגים. "היעד שלנו בישראל הוא 50 מוסכים בתוך שנתיים, שיטפלו גם במערכות האלקטרוניות המורכבות". נשאר לו רק לנצח את יבואני הרכב בקרב עלנתח הפעילות הרווחי
תומר הדר19.11.12, 08:29 8 תגובות
 
 
 
 
"במדינות שבהן צ'קסטאר פעילה אנו מספקים לזכיין המקומישלנו מידע טכני שנדרש לטיפול במכוניות מורכבות באמצעות מחשב, מדובר כאן ברשת חברתיתלמוסכים. אלפי מוסכינו ברחבי העולם צוברים מידע רב, ואנחנו חולקים את המידע עם הרשתדרך מרכזי השירות הטכני שלנו". כך אומר ל"כלכליסט" וינצ'נזו צ'יאקונה, מנכ"לצ'קסטאר - רשת המוסכים העולמית השייכת למגנטי מארלי האיטלקית, שהגיע לישראל לאחרונהכדי לקדם את החדרת הרשת לארץ. כפי שנחשף ב"כלכליסט", לאחרונה הגיעה לישראל משלחתמטעם הרשת, במטרה להיות הראשונה שמקימה בישראל רשת מוסכים של חברה בינלאומית שאינהתלויה ביצרני הרכב.
כיום, לפי החוק, יכול כל ישראלי לקחת את מכוניתו בשניםהראשונות לטיפול בכל מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה, גם כזה שאינו שייך ליבואן רכב. אך כאן מתעוררת בעיה: רוב המכוניות החדישות עמוסות במערכות אלקטרוניות הדורשותבעצמן תחזוקה שוטפת. מוסכים שאינם מורשים מטעם יבואן הרכב עלולים למצוא עצמם מטפליםאך ורק בהיבטים המכניים, כגון החלפת השמן או הבלמים, אך ללא כל יכולת לטפל בבעיותהקשורות במחשב המנוע ובמערכות האלקטרוניות.
כיום רוב המכוניות הנוסעות בכבישי ישראל הן מכוניותחדישות, הנהנות, מצד אחד, מרמת אמינות גבוהה, אך דורשות, מצד שני, מיומנות גבוההמצדו של המוסכניק. יתרה מזאת, כאשר מכוניות אלה כבר אינן חדשות, עדיין צריך לטפלבהן והטיפול כבר אינו פשוט בגלל אותן מערכות אלקטרוניות מורכבות, וגם אינו זול.
נהוג כבר בארה"ב
לעומת המצב השורר בישראל, באירופה ובארה"ב נהוגה שיטתפעולה שונה. במקומות אלה פועלות כמה רשתות בינלאומיות של יצרניות חלקי חילוף לרכב, אשר מחזיקות באלפי מוסכים. הללו מצוידים, בין היתר, גם בציוד המחשוב הדרוש כדילאפשר ללקוחות לטפל גם במערכות האלקטרוניות ברכבם, מבלי להזדקק לשירותיו של מוסךמורשה מטעם יצרן הרכב. רשתות אלה, כגון צ'קסטאר ובוש סרוויס, השייכות לחברותהמספקות חלקי חילוף לתעשיית הרכב, מספקות את כל שירותי המוסך, כולל שירותיאלקטרוניקה הנדרשים במכוניות מודרניות מבלי שבעל הרכב יזדקק לשירותיה של היבואנית.
כעת נמצא ענף המוסכים בישראל בפני מפנה מהותי, כאשרבעתיד הלא רחוק יצטרף אליהם סוג חדש של מוסכים - "מוסך מומחה" - מוסכים שיתמחובטיפול במכוניות של יצרן מסוים אך לא יהיו כפופים ליבואן הרכב, אלא למשרד התחבורה. מוסכים אלה יקבלו את המידע הנדרש כדי לטפל במכוניות מיצרני הרכב, אך כדי לקבל אתהמידע יצטרכו אותם מוסכים מומחים לשלם ליצרני הרכב עבור המידע, מה שעלול לייקר אתהטיפול.
 
 
"שירות לכל המותגים"
 
מגנטי מארלי, המיוצגת בישראל על ידי קבוצת וורקו, נחשבתלאחת מיצרניות החלפים הגדולות בעולם ומייצרת חלפים, בין היתר, עבור פיאט, טויוטה, פיז'ו, פורד ויונדאי. צ'קסטאר מחזיקה כיום ב־5,000 מוסכים השוכנים, בין היתר, באיטליה, צרפת, ספרד, פולין, ארה"ב וברזיל, ורשמה בשנה שעברה מחזור בגובה 335מיליון יורו. עם זאת, לדברי צ'יאקונה, החברה אינה בוחלת באף שוק: "צ'קסטאר היא רקחלק ממגנטי מארלי שמייצרת מנועים, חלקי פלסטיק וכיוצא בזאת. בעבר מגנטי מארלי סיפקהרק רכיבי אלקטרוניקה, בעיקר לקבוצת פיאט, אך כיום הקבוצה מחזיקה 26 מרכזי מחקרופיתוח ברחבי העולם ו־83 מפעלים לייצור חלקי חילוף. כיום תוכל למצוא פנסים שלנובמכוניות יונדאי ומערכות הזרקה שלנו במכוניות טויוטה".
אז כיצד יכול מוסך המתיימר לטפל גם במערכות הזרקהואלקטרוניקה לעשות זאת ללא עזרה מיצרן הרכב?
"כיום אנו מעניקים שירותים לכל מותגי הרכב בעולם. מעברלכך, החברה־האם שלנו מגנטי מארלי היא זו שמייצרת את החלקים עבור יצרני הרכב עצמם, החל במערכות אלקטרוניקה וכלה בחלקי גוף. כל המידע הזה נצבר במרכזי המחקר והפיתוח שלהחברה".
מוסכיםבישראל יוכלו להתמודד עם מורכבות הנושא?
"כיום מוסך בישראל יכול להתחבר למחשב וללמוד מידע שנצברעל מערכת הזרקה, כריות אוויר או מערכת אימובילייזר של מכונית שנמצאת בטיפול בארה"ב. בנוסף, קיימת סבירות שאת אותה מערכת אימובילייזר או הזרקה אנחנו ייצרנו מלכתחילה. למוסכים בישראל כיום אין הרבה ידע על נושאים הדורשים טיפול באמצעות מחשב, ומי שאינומורשה של יצרן רכב נתקל כאן בבעיה רצינית. הניסיון שלנו מאפשר תיקון של מערכות כאלהבלי שבעל הרכב יזדקק לשירותי היצרן".
איך תיעשההלמידה בפועל?
"כיום יש מערכות אלקטרוניות ברכב כגון מחשב או קוויתקשורת שאם הן מתקלקלות, עלות החלפתן מגיעה לעשרות אחוזים מערך הרכב. המערכות שלנומתחברות לממשק האלקטרוניקה של המכונית, ואנחנו מלמדים את המכונאי איך לעשות זאת. לדוגמה, כיום במכוניות מודרניות מחשב הרכב מודיע לנהג שדרוש טיפול באמצעות מנורתאזהרה בולטת. במוסך שאינו מוסך של יצרן הרכב יכולים להחליף את השמן והבלמים אך לאיודעים כיצד להתחבר למחשב הרכב כדי לעדכן אותו שבוצע טיפול".
"לעמוד במבחנים"
בעתיד הלא רחוק צפויים מבחני הרישוי השנתיים בישראל (טסט) להחמיר ולכלול, בין היתר, דרישה שבמכוניות המגיעות לביצוע הטסט לא יידלקובלוח המחוונים מנורות המעידות על תקלה כלשהי. המשמעות היא שבעל הרכב יצטרך להגיעלמוסך שיצויד במחשב כדי לטפל בתקלה שגרמה לנורת האזהרה להידלק, כדי שיוכל לעבורטסט. בשונה ממוסכים של יבואני הרכב, המחויבים בעמידה בסטנדרטים מחמירים הדורשיםהשקעה כספית ניכרת מצד בעל המוסך בשל עלויות תפעול גבוהות, צ'יאקונה מדגיש כי מטרתהשל צ'קסטאר היא להוריד את עלויות הטיפול ללקוח. "הדרישות שלנו ממוסך שמצטרףלצ'קסטאר אינן נטולות היגיון. אנחנו רוצים שהמוסכים יגדלו איתנו, ולכן אנחנו דורשיםבשלב הראשון מוסכים שבהם יש לפחות שתי עמדות טיפול ושני אנשים טכניים. מכיווןשאנחנו עוסקים, בין היתר, במתן פתרונות לבעיות אלקטרוניקה, אנחנו דורשים שלמוסךיהיו כלי האבחון של הרשת שלנו שיחוברו למרכזי המידע שלנו. המוסך מצדו יהיה חייבלהיות ממותג כמוסך של צ'קסטאר העולמית, ומובן שהמכונאים יצטרכו לעמוד במבחנים שלנו. מעבר לכך, מגנטי מארלי היא יצרנית גדולה של חלקי חילוף והמוסכים שלנו עוסקים בכלדבר, החל בהחלפת שמן וכלה בתיקוני תאונות. אנו נבקש ממוסכי הרשת שלנו להשתמש בחלקיחילוף של מגנטי מארלי. אם מוצר של מגנטי מארלי אינו זמין, המוסך יוכל להשתמש בחלקיחילוף של יצרניות אחרות. בימים אלה אנחנו מקיימים פגישות עם מאות בעלי מוסכיםבישראל. היעד שלנו בישראל הוא 50 מוסכי צ'קסטאר בפריסה ארצית בתוך שנתיים, כשמועדתחילת הפעילות נקבע לתחילת 2013".
אבל אצלנובארץ, במיוחד אצל מי שמחזיק במכונית בת פחות משלוש שנים ומקפידים לטפל בה במוסכיהיבואן בלבד, ויבואני הרכב לא ימהרו לוותר על הנתח הרווחי הזה.
"מדובר בחדירה לשוק חדש, וצ'קסטאר תהיה מאוד תחרותיתותעניק ללקוחות תנאים מיוחדים. התהליך של יציאה למוסכים שאינם מורשים של יצרן הרכב, טבעי בעולם. יצרני הרכב ממליצים ללקוחות לטפל אצלם, אך ברגע שרכב יוצא מהאחריות, הכל כשר. במדינות אחרות נתקלנו בבעיות מצד נציגים של יצרני הרכב, אך החוקים כיוםמשתנים וישראל היא דוגמה טובה לכך. משרד התחבורה הישראלי הוא זה שאוסר על יצרניתרכב להסיר את האחריות של מכונית שלא מטופלת אצל היבואן, וזהו הזמן המתאים ביותרלסייע למוסכים עצמאיים. מבחינה כלכלית, לא ייתכן שמוסך יהיה תלוי רק בטיפולבמכוניות של מותג אחד. הפוטנציאל העסקי במצב כזה מוגבל ביותר".

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

תומר הדר, כלכליסט
 
 
רשת המוסכים האיטלקית צ'קסטאר נערכת בימים אלה לחדירה לישראל. היא תיוצג על ידי קבוצת וורקו
 
רשת המוסכים האיטלקית צ'קסטאר נערכת בימים אלה לחדירה לישראל, כך נודע ל"כלכליסט".

צ'קסטאר נמצאת בבעלות קונצרן מגנטי מרלי האיטלקי, שהוקם ב-1919 ונמנה כיום על יצרני החלפים הגדולים באירופה.

בעולם פעילות כמה רשתות מוסכים המצויות בבעלות של יצרניות חלפים, כגון בוש סרוויס המצויה בידי בוש ופעילה בעיקר באירופה, אך עד כה נמנעו גופים אלה מחדירה לישראל.

צ'קסטאר תיוצג בישראל על ידי קבוצת וורקו העוסקת בשיווק חלפים לרכב, והמוסכים שיצטרפו ימותגו אף הם כמוסכי צ'קסטאר. במסגרת החדירה צפויה הנהלת קבוצת וורקו לפנות אל מוסכים שאינם מצויים בהסכם בלעדיות עם יבואן רכב.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"נכניס לישראל רשת חברתית של מוסכים"
 
תומר הדר, כלכליסט
 
 
מנכ"ל רשת המוסכים העולמית צ'קסטאר משוכנע שהשוק הישראלי בשל לכניסת הרשת, שתפחית, לדבריו, את עלויות הטיפול לנהגים. "היעד שלנו בישראל הוא 50 מוסכים בתוך שנתיים, שיטפלו גם במערכות האלקטרוניות המורכבות". נשאר לו רק לנצח את יבואני הרכב בקרב על נתח הפעילות הרווחי
 
"במדינות שבהן צ'קסטאר פעילה אנו מספקים לזכיין המקומי שלנו מידע טכני שנדרש לטיפול במכוניות מורכבות באמצעות מחשב, מדובר כאן ברשת חברתית למוסכים. אלפי מוסכינו ברחבי העולם צוברים מידע רב, ואנחנו חולקים את המידע עם הרשת דרך מרכזי השירות הטכני שלנו". כך אומר ל"כלכליסט" וינצ'נזו צ'יאקונה, מנכ"ל צ'קסטאר - רשת המוסכים העולמית השייכת למגנטי מארלי האיטלקית, שהגיע לישראל לאחרונה כדי לקדם את החדרת הרשת לארץ. כפי שנחשף ב"כלכליסט", לאחרונה הגיעה לישראל משלחת מטעם הרשת, במטרה להיות הראשונה שמקימה בישראל רשת מוסכים של חברה בינלאומית שאינה תלויה ביצרני הרכב.

כיום, לפי החוק, יכול כל ישראלי לקחת את מכוניתו בשנים הראשונות לטיפול בכל מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה, גם כזה שאינו שייך ליבואן רכב. אך כאן מתעוררת בעיה: רוב המכוניות החדישות עמוסות במערכות אלקטרוניות הדורשות בעצמן תחזוקה שוטפת. מוסכים שאינם מורשים מטעם יבואן הרכב עלולים למצוא עצמם מטפלים אך ורק בהיבטים המכניים, כגון החלפת השמן או הבלמים, אך ללא כל יכולת לטפל בבעיות הקשורות במחשב המנוע ובמערכות האלקטרוניות.


כיום רוב המכוניות הנוסעות בכבישי ישראל הן מכוניות חדישות, הנהנות, מצד אחד, מרמת אמינות גבוהה, אך דורשות, מצד שני, מיומנות גבוהה מצדו של המוסכניק. יתרה מזאת, כאשר מכוניות אלה כבר אינן חדשות, עדיין צריך לטפל בהן והטיפול כבר אינו פשוט בגלל אותן מערכות אלקטרוניות מורכבות, וגם אינו זול.

נהוג כבר בארה"ב

לעומת המצב השורר בישראל, באירופה ובארה"ב נהוגה שיטת פעולה שונה. במקומות אלה פועלות כמה רשתות בינלאומיות של יצרניות חלקי חילוף לרכב, אשר מחזיקות באלפי מוסכים. הללו מצוידים, בין היתר, גם בציוד המחשוב הדרוש כדי לאפשר ללקוחות לטפל גם במערכות האלקטרוניות ברכבם, מבלי להזדקק לשירותיו של מוסך מורשה מטעם יצרן הרכב. רשתות אלה, כגון צ'קסטאר ובוש סרוויס, השייכות לחברות המספקות חלקי חילוף לתעשיית הרכב, מספקות את כל שירותי המוסך, כולל שירותי אלקטרוניקה הנדרשים במכוניות מודרניות מבלי שבעל הרכב יזדקק לשירותיה של היבואנית.

כעת נמצא ענף המוסכים בישראל בפני מפנה מהותי, כאשר בעתיד הלא רחוק יצטרף אליהם סוג חדש של מוסכים - "מוסך מומחה" - מוסכים שיתמחו בטיפול במכוניות של יצרן מסוים אך לא יהיו כפופים ליבואן הרכב, אלא למשרד התחבורה. מוסכים אלה יקבלו את המידע הנדרש כדי לטפל במכוניות מיצרני הרכב, אך כדי לקבל את המידע יצטרכו אותם מוסכים מומחים לשלם ליצרני הרכב עבור המידע, מה שעלול לייקר את הטיפול.


"שירות לכל המותגים"

מגנטי מארלי, המיוצגת בישראל על ידי קבוצת וורקו, נחשבת לאחת מיצרניות החלפים הגדולות בעולם ומייצרת חלפים, בין היתר, עבור פיאט, טויוטה, פיז'ו, פורד ויונדאי. צ'קסטאר מחזיקה כיום ב־5,000 מוסכים השוכנים, בין היתר, באיטליה, צרפת, ספרד, פולין, ארה"ב וברזיל, ורשמה בשנה שעברה מחזור בגובה 335 מיליון יורו. עם זאת, לדברי צ'יאקונה, החברה אינה בוחלת באף שוק: "צ'קסטאר היא רק חלק ממגנטי מארלי שמייצרת מנועים, חלקי פלסטיק וכיוצא בזאת. בעבר מגנטי מארלי סיפקה רק רכיבי אלקטרוניקה, בעיקר לקבוצת פיאט, אך כיום הקבוצה מחזיקה 26 מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם ו־83 מפעלים לייצור חלקי חילוף. כיום תוכל למצוא פנסים שלנו במכוניות יונדאי ומערכות הזרקה שלנו במכוניות טויוטה".

אז כיצד יכול מוסך המתיימר לטפל גם במערכות הזרקה ואלקטרוניקה לעשות זאת ללא עזרה מיצרן הרכב?
"כיום אנו מעניקים שירותים לכל מותגי הרכב בעולם. מעבר לכך, החברה־האם שלנו מגנטי מארלי היא זו שמייצרת את החלקים עבור יצרני הרכב עצמם, החל במערכות אלקטרוניקה וכלה בחלקי גוף. כל המידע הזה נצבר במרכזי המחקר והפיתוח של החברה".

מוסכים בישראל יוכלו להתמודד עם מורכבות הנושא?
"כיום מוסך בישראל יכול להתחבר למחשב וללמוד מידע שנצבר על מערכת הזרקה, כריות אוויר או מערכת אימובילייזר של מכונית שנמצאת בטיפול בארה"ב. בנוסף, קיימת סבירות שאת אותה מערכת אימובילייזר או הזרקה אנחנו ייצרנו מלכתחילה. למוסכים בישראל כיום אין הרבה ידע על נושאים הדורשים טיפול באמצעות מחשב, ומי שאינו מורשה של יצרן רכב נתקל כאן בבעיה רצינית. הניסיון שלנו מאפשר תיקון של מערכות כאלה בלי שבעל הרכב יזדקק לשירותי היצרן".

איך תיעשה הלמידה בפועל?
"כיום יש מערכות אלקטרוניות ברכב כגון מחשב או קווי תקשורת שאם הן מתקלקלות, עלות החלפתן מגיעה לעשרות אחוזים מערך הרכב. המערכות שלנו מתחברות לממשק האלקטרוניקה של המכונית, ואנחנו מלמדים את המכונאי איך לעשות זאת. לדוגמה, כיום במכוניות מודרניות מחשב הרכב מודיע לנהג שדרוש טיפול באמצעות מנורת אזהרה בולטת. במוסך שאינו מוסך של יצרן הרכב יכולים להחליף את השמן והבלמים אך לא יודעים כיצד להתחבר למחשב הרכב כדי לעדכן אותו שבוצע טיפול".

"לעמוד במבחנים"

בעתיד הלא רחוק צפויים מבחני הרישוי השנתיים בישראל (טסט) להחמיר ולכלול, בין היתר, דרישה שבמכוניות המגיעות לביצוע הטסט לא יידלקו בלוח המחוונים מנורות המעידות על תקלה כלשהי. המשמעות היא שבעל הרכב יצטרך להגיע למוסך שיצויד במחשב כדי לטפל בתקלה שגרמה לנורת האזהרה להידלק, כדי שיוכל לעבור טסט. בשונה ממוסכים של יבואני הרכב, המחויבים בעמידה בסטנדרטים מחמירים הדורשים השקעה כספית ניכרת מצד בעל המוסך בשל עלויות תפעול גבוהות, צ'יאקונה מדגיש כי מטרתה של צ'קסטאר היא להוריד את עלויות הטיפול ללקוח. "הדרישות שלנו ממוסך שמצטרף לצ'קסטאר אינן נטולות היגיון. אנחנו רוצים שהמוסכים יגדלו איתנו, ולכן אנחנו דורשים בשלב הראשון מוסכים שבהם יש לפחות שתי עמדות טיפול ושני אנשים טכניים. מכיוון שאנחנו עוסקים, בין היתר, במתן פתרונות לבעיות אלקטרוניקה, אנחנו דורשים שלמוסך יהיו כלי האבחון של הרשת שלנו שיחוברו למרכזי המידע שלנו. המוסך מצדו יהיה חייב להיות ממותג כמוסך של צ'קסטאר העולמית, ומובן שהמכונאים יצטרכו לעמוד במבחנים שלנו. מעבר לכך, מגנטי מארלי היא יצרנית גדולה של חלקי חילוף והמוסכים שלנו עוסקים בכל דבר, החל בהחלפת שמן וכלה בתיקוני תאונות. אנו נבקש ממוסכי הרשת שלנו להשתמש בחלקי חילוף של מגנטי מארלי. אם מוצר של מגנטי מארלי אינו זמין, המוסך יוכל להשתמש בחלקי חילוף של יצרניות אחרות. בימים אלה אנחנו מקיימים פגישות עם מאות בעלי מוסכים בישראל. היעד שלנו בישראל הוא 50 מוסכי צ'קסטאר בפריסה ארצית בתוך שנתיים, כשמועד תחילת הפעילות נקבע לתחילת 2013".

אבל אצלנו בארץ, במיוחד אצל מי שמחזיק במכונית בת פחות משלוש שנים ומקפידים לטפל בה במוסכי היבואן בלבד, ויבואני הרכב לא ימהרו לוותר על הנתח הרווחי הזה.
"מדובר בחדירה לשוק חדש, וצ'קסטאר תהיה מאוד תחרותית ותעניק ללקוחות תנאים מיוחדים. התהליך של יציאה למוסכים שאינם מורשים של יצרן הרכב, טבעי בעולם. יצרני הרכב ממליצים ללקוחות לטפל אצלם, אך ברגע שרכב יוצא מהאחריות, הכל כשר. במדינות אחרות נתקלנו בבעיות מצד נציגים של יצרני הרכב, אך החוקים כיום משתנים וישראל היא דוגמה טובה לכך. משרד התחבורה הישראלי הוא זה שאוסר על יצרנית רכב להסיר את האחריות של מכונית שלא מטופלת אצל היבואן, וזהו הזמן המתאים ביותר לסייע למוסכים עצמאיים. מבחינה כלכלית, לא ייתכן שמוסך יהיה תלוי רק בטיפול במכוניות של מותג אחד. הפוטנציאל העסקי במצב כזה מוגבל ביותר".
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------
 

טיפול לענף // רשתות בינלאומיות נכנסות לשוק המוסכים בישראל

המוסך הראשון שקיבל את הזיכיון של בוש הוא "לב גן" בירושלים ■ החברה מבטיחה כי היא תוכל לטפל במכוניות באמינות גבוהה משל מוסכים כלליים, אך במחיר זול משל מוסכי יבואן

  • 20.11.2012
  • מאת:
  •   הורד ללא תשלום את אפליקציות TheMarker:

חברת הרכיבים לרכב בוש מקימה מוסך ראשון בישראל. המוסך ישתייך לרשת הבינלאומית של בוש Bosch Car Service, הכולל 15 אלף מוסכים בעולם. המוסך הראשון שקיבל את הזיכיון של בוש הוא "לב גן" בירושלים. בוש מבטיחה כי יוכלו לטפל במקצועיות במכוניות, גם במערכות אלקטרוניות מתוחכמות, באמינות גבוהה משל מוסכים כלליים, אך במחיר נמוך משל מוסכי יבואן. המוסכים של בוש יקבלו גישה למאגר הנתונים של החברה, ולהדרכות של אנשיה. בוש היא אחת מיצרניות הרכיבים למכוניות הגדולות בעולם.

צילום: מוטי קמחי

בוש נכנסת לשוק הישראלי זמן קצר אחרי "צ'קסטאר" רשת מוסכים בינלאומית השייכת ליצרן הרכיבים מגאנטי-מרלי. לרשת זו 6,000 מוסכים בעולם, והיא תיוצג בידי קבוצת וורקו. היעד של החברה הוא לצרף 70 מוסכים במהלך 2013.

הכניסה של רשתות בינלאומיות יכולה לטלטל את שוק המוסכים בישראל. מעתה, יתאפשר טיפול במערכות מתוחכמות מחוץ למוסכי היבואן, ויבואני רכיבים כמו לדיקו (יבואנית בוש) יוכלו למכור חלפים ישירות לצרכן במוסכים הרשת. כך תעלה התחרות, והמחירים צפויים לרדת.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------רכב ותחבורה

 

רשת המוסכים הבינלאומית צ'קסטאר נכנסת לישראל

רשת מוסכים בנלאומית

מאגנטי מרלי-צ'קסטאר המונה כ-6000 מוסכים ברחבי העולם הודיעה בכנס איגוד המוסכים על כניסה לפעילות בישראל. הרשת היא בבעלות קונצרן הרכב האיטלקי מאגנטי מארלי ותיוצג בישראל על ידי קבוצת וורקו גרופ.
הנהלת וורקו גרופ מסרה שהרשת תצרף אליה מוסכים העוסקים במכונאות ,חשמל ופחחות שאינם קשורים ליבואן רכב כלשהו. הרשת תעניק למוסכים החברים בה מעטפת מקצועית ותאפשר למוסכים לקבל ייעוץ ממומחי הרשת בתחום הטיפול בתקלות מחשב ואלקטרוניקה אשר כיום מתקשים חלקם להתמודד מולם.
קונצרן מאגנטי מארלי הוא מהמובילים בעולם ביצור חלקי חילוף מקוריים ,ציוד אבחון תקלות ברכב וניהול רשתות שירות לרכב. הקונצרן הקים את רשת המוסכים צ'קסטאר שפועלת כיום בעשרות מדינות באירופה, אמריקה והמזרח הרחוק.
הרשת הנהיגה סטנדרטים חדשים בעולם המוסכים מבחינת המקצועיות, אמינות והשיווק כאשר החברות ברשת מאפשרת למוסכים רכש זול של חלקי חילוף, הרחבת סל השירותים שמעניק המוסך ללקוחותיו, פרסום כלל רשתי, מיתוג בינלאומי ויצירת שיתופי פעולה עם גורמים שונים.
לקראת השקת הרשת יגיעו לארץ בחודש נובמבר ראשי קונצרן מאגנטי מארלי ומנכ"ל צ'קסטאר בתחילת החודש יערכו כנסים אזוריים לבעלי מוסכים בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע שבהם תוצג פעילות הרשת
.

--------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 auto com
רשת מוסכי צ'קסטאר, ובוש נכנסות לישראל.

רשת המוסכים הבינלאומית של צ'קסטאר,
של קונצרן הרכב מאגנטי מארלי ורשת בוש נכנסות לישראל.
28/11/2012
רשת המוסכים הבינלאומית מאגנטי מרלי-צ'קסטאר המונה כ-6000 מוסכים ברחבי העולם הודיעה בכנס איגוד המוסכים על כניסה לפעילות בישראל. הרשת היא בבעלות קונצרן הרכב האיטלקי מאגנטי מארלי ותיוצג בישראל על ידי קבוצת וורקו גרופ. הנהלת וורקו גרופ מסרה שהרשת תצרף אליה מוסכים העוסקים במכונאות ,חשמל ופחחות שאינם קשורים ליבואן רכב כלשהו. הרשת תעניק למוסכים החברים בה מעטפת מקצועית ותאפשר למוסכים לקבל ייעוץ ממומחי הרשת בתחום הטיפול בתקלות מחשב ואלקטרוניקה אשר כיום מתקשים חלקם להתמודד מולם. קונצרן מאגנטי מארלי הוא מהמובילים בעולם ביצור חלקי חילוף מקוריים ,ציוד אבחון תקלות ברכב וניהול רשתות שירות לרכב. הקונצרן הקים את רשת המוסכים צ'קסטאר שפועלת כיום בעשרות מדינות באירופה, אמריקה והמזרח הרחוק. הרשת הנהיגה סטנדרטים חדשים בעולם המוסכים מבחינת המקצועיות, אמינות והשיווק כאשר החברות ברשת מאפשרת למוסכים רכש זול של חלקי חילוף, הרחבת סל השירותים שמעניק המוסך ללקוחותיו, פרסום כלל רשתי, מיתוג בינלאומי ויצירת שיתופי פעולה עם גורמים שונים.לקראת השקת הרשת הגיעו לארץ ראשי קונצרן מאגנטי מארלי, לעריכת כנסים אזוריים לבעלי מוסכים בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע שבהם תוצג פעילות הרשת.

לדיקו, נציגת Bosch, תפתח את רשת המוסכים, Bosch Car Service
בישראל כחלק מהרפורמה של משרד התחבורה. הסניף הראשון ייפתח ביום שני הקרוב (3.12) בירושלים, במעמד מנכ"ל משרד התחבורה.
רשת המוסכים החדשה תבטיח ללקוחות טיפול מקצועי בסטנדרטים בינלאומיים וחלפים מקוריים במחירים זולים, ותשמש אלטרנטיבה לדילמת הצרכן, טיפול במוסך היבואן המורשה והיקר או נטילת סיכון וטיפול במוסך עצמאי. לדיקו, נציגת Bosch בישראל תשיק את רשת המוסכים הבינלאומית Bosch Car Service שמגיעה לישראל ותפתח מוסכים ברחבי הארץ תחת התקן העתידי של משרד התחבורה "מוסך מומחה", המתוכנן להיכנס בשנת 2013. מוסכים אלו, כחלק מהרפורמה של משרד התחבורה, שמטרתה להעלות את רמת המוסכים בענף. כיום ישנם שלושה מוסכים מבית Bosch Car Service הנמצאים בהליכי הקמה כאשר הראשון מבניהם, מוסך "לב גן" בירושלים, יחנך ביום שני הקרוב (3.12.12) במעמד עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, ראש אגף הרכב במשרד התחבורה, רוברט הנסר (Robert Hanser), נשיא תחום האפטר מרקט בחטיבה האוטומוטיבית של חברת Bosch וסגן נשיא החטיבה פרנק שלהובר (Frank Schlehuber), רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים ואבי גלנצר, יו"ר איגוד מכוני הרישוי. עד סוף שנת 2013 צפויה הרשת למנות 20 מוסכים. רשת Bosch Car Serviceתציע טיפולים לכל סוגי הרכב. מוסכי הרשת ישתמשו בסורק תקלות אוניברסאלי מתוצרת "Bosch" ולרשותם יעמדו מאגרי המידע של Bosch המקיפים את כל מערכות הרכב ואת כל דגמי הרכב. הרשת תשתמש בחלפים מקוריים (OEM), הזולים משמעותית ממוסכי היבואנים. הרשת מתחייבת לתת הצעת מחיר לטיפול במוסך לאחר בחינה קצרה אך יסודית של התקלה, זאת בניגוד לתופעה שנהוגה כיום במוסכים רבים, "נפתח נראה". לרשת סטנדרטים גבוהים, ביניהם,הרשאה לביצוע עבודות בהתאם לסיווג המקצועי, מינימום שנה אחריות על החלקים והעבודה, מערך שיווק מתאים ומיתוג אחיד לכל מוסכי הרשת. המנהלים והעובדים ברשת יעברו הדרכות עדכניות במרכז ההדרכות של Bosch, הכוללות, בין השאר, הקניית מיומנות באבחון תקלות מעשי, רכישת ידע מקצועי המאפשר התמחות במספר רב של דגמי רכב ולמידה ממקור ראשון. קבוצת Bosch היא ספקית עולמית מובילה של טכנולוגיה ושירותים. הקבוצה פועלת בתחומי הטכנולוגיה לרכב ולתעשייה, מוצרי צריכה וטכנולוגיה לבנייה. עם למעלה מ- 300,000 עובדים, מחזור הכספים של הקבוצה הגיע ל- 51.5 מיליארד יורו בשנת 2011. החטיבה האוטומוטיבית היא החטיבה הגדולה ביותר של Bosch. מחזור המכירות של החטיבה עומד על 30.4 מיליארד אירו, 59% מסך כל המכירות של קבוצות החברה. נתונים אלה מציבים את Bosch בצמרת ספקי הרכב בכל העולם. רשת מוסכי Bosch Car Serviceהיא הרשת העצמאית הגדולה ביותר בעולם ומונה למעלה מ-15,000 מוסכים.
 
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------דה מרקר
 

התחרות מגיעה לענף הרכב: כך יפסיקו המוסכים לעשוק אתכם על הטיפול במכונית

שתי רשתות בינלאומיות יקימו 50 מוסכים זולים בתוך שנה ■ "הענף חייב להתקדם. פערי המחיר אדירים. לא נמכור סחורה סינית סוג ב' - ולא נאפשר עוד הצעות מחיר שמשתנות במהלך היום"

הנהג הישראלי מצוי במלכוד בכל הקשור לטיפול במכונית שלו. מצד אחד, הוא מרגיש כבול למוסך המורשה של היבואן שמכר לו את המכונית, אך משלם מחיר יקר בעשרות אחוזים על הטיפולים, לעומת עלותם במוסך עצמאי. מהצד השני, הוא לא תמיד סומך על המוסכים העצמאיים, חושש לרכוש שם חלקי חילוף - ומעדיף שידיים מקצועיות יטפלו במערכות הרכב, שנהפכות למורכבות.
מודל עסקי שעתיד לעשות בשבועות הקרובים את צעדיו הראשונים בישראל מתיימר לפתור את הפלונטר של בעלי הרכב - ולהצעיד את ענף המוסכים בישראל לעידן חדש. שתי רשתות מוסכים בינלאומיות: צ'קסטאר האיטלקית ו-Bosch Car Service הגרמנית, מבטיחות להפעיל בישראל עד סוף 2013 לא פחות מ-50 מוסכי שירות, שיבטיחו ללקוחות טיפול מקצועי במכונית וחלקי חילוף אמינים - גם במוסך שלא שייך ליבואן המכונית, ומתחרה בו.
המהלך משתלב ברפורמה שמקדם בימים אלה משרד התחבורה, שבמסגרתה יוגדרו מוסכים כמומחים ליצרני רכב מסוימים, ויקבלו לכך הסמכה רשמית מהמשרד. המוסכים החדשים יפעלו בנישת ביניים שבין המוסכים המורשים לכלליים (עצמאיים), אך יחזיקו בידע מקצועי נדרש על המערכות האלקטרוניות של המכוניות החדשות, יפעילו מערכות אבחון שיאפשרו לאתר תקלות במהירות, והמחירים שייגבו מבעלי הרכב, כך מקווים כולם, יהיו נמוכים יותר - ויביאו לתחרות אמיתית ואיכותית בענף המוסכים הרווחי.
"עם של קניונים"
 היבואנים התנו בעבר את האחריות שהעניקו לרוכשי המכוניות בכך שיטפלו בהן במוסכי היבואן. תלות זו בוטלה ב-2002, אך בשלוש השנים הראשונות לאחר רכישת מכונית חדשה, מעדיף עדיין הנהג הישראלי לפנות למוסך מורשה יבואן, ולרוב לשלם עשרות אחוזים יותר על הטיפול - ובעיקר על החלפים. הסיבה לכך שהיא שמוסך יבואן נתפש כמקצועי ואמין יותר, ובעל ידע לטיפול במכונית המתוחכמת.
מוסך מורשה של פורד ביוון
מוסך מורשה של פורד ביוון
צילום: בלומברג
המערכות המודרניות של ניהול המנוע, הזרקת הדלק והממיר הקטליטי אכן מתוחכמות, והמוסך הכללי לא תמיד יכול להתחבר למחשב המנוע, לאתר את הבעיה ולפתור אותה. ואולם, מערכות אלה לרוב לא מתקלקלות בשנותיו הראשונות של הדגם על הכביש, והחלפה של פילטר שמן אפשר לעשות גם במוסך כללי שעליו סומכים.
אלא שכאן צצה בעיה אחרת - על מי אפשר לסמוך? כאשר מוסך לא שייך לרשת, אפשר לטעות ולהיכנס למוסך מדרכה לא חוקי, או סתם להיתקל במוסכניק שמנפח מחירים, מוכר חלפים באיכות ירודה או שמוצא תקלות שלא היו ולא נבראו.
למוסכים הכלליים אין גם את הידע הנדרש כדי לטפל בכל המכוניות. ביבואני המכוניות ההיברידיות, למשל, מספרים כי מרבית הלקוחות שלהם באים לטפל במוסכי היבואן גם חמש או שש שנים אחרי רכישת המכונית.
אלא שהדברים עומדים להשתנות. רשתות המוסכים הזרות אינן שייכות אמנם ליבואנים או ליצרניות רכב, אך הן מגובות ביצרני רכיבים עולמיים. צ'קסטאר (Checkstar), שפעילה בעיקר באיטליה, שייכת למגנטי-מרלי, חברת רכיבים מקבוצת פיאט, שמספקת חלקים גם ליונדאי, טויוטה ופז'ו-סיטרואן. בוש היא יצרנית הרכיבים הגדולה בעולם, שמספקת חלפים לכל היצרניות.
צ'קסטאר ובוש מתבססות על ההנחה שבעלי המכוניות יעדיפו לקנות חלפים מיצרנית החלפים שעומדת מאחוריהם, ולא מיצרנית רכב, שעוסקת בעיקר בתכנון ובהרכבה. כלומר, הרשתות ימכרו חלפים איכותיים שאותם הן מייצרות ממילא עבור יצרניות הרכב (OEM), ומחירם זול יותר מאלה של החלפים המקוריים - אף שהם זהים.
הרשתות הזרות מתבססות גם על כוח הקנייה הגדול שלהן, שיוכל לאפשר להן רכישת חלפים זולים יותר מהמוסכים המתחרים. כך, הן יוכלו להתחרות במוסכים המורשים בישראל, שרוכשים את החלפים המקוריים מהיבואן במחירים גבוהים יחסית כדי לקבל זיכיון ולהיכלל ברשת המוסכים שלו.
בוש וצ'קסטאר יציעו למוסכים בישראל להצטרף אליהן ולקבל זיכיון להשתמש במותג - בתמורה לדמי זיכיון. המוסכים יקבלו בתמורה מיתוג, גישה לידע מקצועי ולהדרכות של היצרן ובאפשרות לרכוש חלפים מתוצרתו במחירים זולים יותר.
קבוצת וורקו, היבואנית המקומית של רכיבי מגנטי-מרלי, תפתח מוסך ראשון בתל אביב עד סוף השנה. בשלהי 2013 מתכננת החברה להעניק זיכיון ל-30 מוסכים נוספים. "נהפכנו לעם של קניונים", אומר אורן שחר מוורקו גרופ. "אנחנו כבר לא קונים בחנות ברחוב המרכזי, וקונים בסופר-פארם במקום בבית המרקחת השכונתי. ככה זה בכל הענפים, וגם למוסכים זה יגיע בתוך שנתיים-שלוש. בעלי המוסכים צריכים להבין את זה. הענף חייב להתקדם, אנחנו כבר לא בתקופת מגרשי הרכב, אלא הולכים לרשתות טרייד אין, בחסות יבואן".
לדברי שחר, קהל היעד העיקרי של הרשת הוא בעלי מכוניות לאחר תקופת האחריות. "רמות המחיר יהיו של מוסך כללי. לא נגיע למצב של מבצעים מטורפים, אבל המחירים יהיו נמוכים בהרבה ממוסכי יבואן. אני מאמין שאחרי שנצבור מוניטין יבואו אלינו גם מכוניות בתקופת האחריות". החלפים יהיו בעיקר מתוצרת מגנטי-מרלי, ובכוונת החברה לפתוח גם רשת של מוסכי פחחות. "האיכות תהיה אחרת - ולא סיני סוג ב', והמחירים יהיו זולים בזכות כוח הקנייה של הרשת", מבטיח שחר.
"המוסכים הקטנים לא עומדים בקצב"
המוסך הראשון שיפעל תחת הזיכיון של Bosch Car Service הוא מוסך לב-גן הירושלמי, שימותג מחדש בתחילת דצמבר. "פערי המחיר בין מוסכי יבואנים למוסכים כלליים אדירים", אומר דוד לוי, מנהל תחום הרכב בלדיקו, יבואנית בוש. "ראינו שיש מקום לסוג חדש של מוסכים. אנחנו מעניקים למוסכים הסמכה של בוש, עם תעודות מומחה, והם מחויבים לשקיפות מול הנהג. לא נסכים להצעת מחיר שתשתנה במהלך יום העבודה".
מי יקר יותר
מי יקר יותר
קהל היעד הוא בעלי מכוניות בנות שנתיים, בשלהי האחריות, ועד שבע שנים. החלפים, מבטיח לוי, יהיו מקוריים ביבוא מקביל או OEM. לחברות הליסינג תציע בוש התחייבות למחירי תחזוקה לטווח ארוך, ותתקין על המכוניות מכשירים שישדרו נתונים ממחשב הרכב ללא צורך להגיע למוסך. עד סוף 2013 צפויים לפעול ברשת החדשה 20 מוסכים, ובהם מוסך אם הדרך בתל אביב וביטרן בראשון לציון.
יש לציין שבישראל פועלות כיום רשתות מוסכים - כשהגדולה שבהן היא הילוך שישי, אך זו רשת מוסכי יבואנים. כלומר, כל מוסך ברשת מורשה לסוג אחר של מכוניות, ומוכר בעיקר חלפים מקוריים - ויקרים.
"השם שלנו הוא יתרון כשהלקוח צריך לבחור מוסך מורשה", אומר מנכ"ל הרשת, שייקה הורוביץ. "בשנים האחרונות המוסכים המורשים מתחזקים, והכלליים נחלשים. זה קורה כי המכוניות נהיות מתקדמות ומתוחכמות, והטיפול בהן דורש טיפול והתמחות. סיבה נוספת היא שמוסכים שהקטנים נפלטים, הם לא עומדים בקצב".
להערכתו, כניסת הרשתות החדשות תביא להיעלמות של מוסכים קטנים נוספים. "התחרות עם הרשתות החדשות תאיץ את התהליך של סגירת מוסכים קטנים. גם אצלנו עובדים היום בעלי מוסכים קטנים לשעבר. יש עדיין לקוחות שמפחדים מהמחירים הגבוהים לכאורה של מוסכים כלליים. עכשיו חלקם יבחרו לטפל ברשתות החדשות", אומר הורוביץ.
עם זאת, הורוביץ לא משוכנע שטיפול בצ'קסטאר או בוש יהיה זול יותר: "שעת עבודה אצלנו היא ממוצע בין עלות ההעסקה של טכנאים וחשמלאים מומחים, לבין ההעסקה של מכונאים ופחחים שהיא זולה יותר. הרשתות החדשות יתמחו בתיקון מערכות אלקטרוניות מתוחכמות, ויצטרכו להעסיק אנשי אלקטרוניקה יקרים. יהיה להן קשה לחתוך מחירים".
"מוסכים מורשים לא משחררים מידע"
לצד הרשתות החדשות יתחיל בקרוב משרד התחבורה להסמיך מוסכים מומחים לסוגי כלי רכב שונים. היוזמה היא גלגול של כמה מהמלצות ועדת זליכה לשדרוג התחרות בענף הרכב, שהמליצה שהסמכות להכנסת מוסך לרשת מוסכי היבואן, ולהוצאתו ממנה, תהיה בידי משרד התחבורה. ואולם, ועדת היישום הבינמשרדית מצאה את הרעיון מסובך ליישום, ואבנר פלור, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, הציע כפשרה קטגוריה חדשה: מוסכים מומחים, שיקבלו את הסמכה ממשרד התחבורה וירכשו ידע טכני מיצרני הרכב.
"הלכנו על תהליך של בניית מודל מוסך מומחה, בין מוסך יבואן למוסך כללי, ברמה גבוהה של כוח אדם ובציוד. זה ישדרג את הרמה הקיימת ויספק תחרות ליבואנים הקיימים", אומר פלור. לטענתו, לא תהיה להם בעיה לקבל מידע מהיצרנים. "החל מינואר 2013 יש דירקטיבה אירופית שמחייבת להעביר מידע טכני לכל מוסך שמעוניין. יהיה בהתחלה קצת מורכב, אבל עם הזמן יהיה שיתוף פעולה".
עם זאת, לדברי רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, קבלת המידע לא תהיה פשוטה כל כך. "יש בעיה רצינית למוסכים העצמאיים באירופה, כי המוסכים לא משחררים מידע", הוא אומר. "ההוראה קיימת, אבל היא לא קובעת כמה זה עולה וכמה מהר צריך להעביר. אם עלות המידע היא 50 יורו - מחיר הטיפול נהפך ללא אטרקטיבי".
המוסך שמנהל לוי, מוסך חיים לוי בירושלים, היה בעבר מוסך מורשה של רנו וניסאן, אך יצא מהרשת בשנה שעברה וכעת מגדיר אותו לוי כמוסך "מומחה". לדבריו, "התהליך כבר קורה, משום שלכל הפורשים יש שנים של ניסיון וידע מקצועי, ומשם גם מגיעים הלקוחות שלהם".
לדברי לוי, לפני כעשור הקיפה רשת מוסכים ממוצעת של יבואן כ-90 סוכנויות, וכיום מדובר בכ-35 מוסכים בלבד, שחלקם בבעלותו. "הצורך לשפץ ולשדרג את המוסך כל כמה שנים, כדי להתאים למיתוג ולגרפיקה שדורש היצרן, דורשת הוצאות אדירות. לכן אני מקבל טלפונים ממוסכי יבואן שלא רוצים להשקיע בשיפוצים, יושבים על הגדר, ורוצים לראות אם יוכלו להפוך למומחים". עם זאת, לוי מדגיש שהמהלך לא יוכל להצליח ללא מעורבות ואכיפה של משרד התחבורה, כדי שהמומחים יוכלו לקבל מידע והדרכות מיבואנים, ובמחיר סביר.
גם היבואנים מסרבים להתרגש בינתיים מהמהלכים. לדברי מנכ"ל יבואנית רכב, "בדומה למסקנות ועדת זליכה, חבל לבזבז מלים לפני שהביצוע קרוב. יהיו מעט מאוד מוסכים שיוכלו להיות מומחים, והמחירים שלהם יהיו גבוהים. יש באירופה הפצה של המידע, אבל זה יקר".
 ---------------------------------------------------------------------------------------------------

 גלדלים 10/2012

צ'קסטאר


צ'קסטאר מגיעה לישראל

רשת המוסכים הבינלאומית צ'קסטאר של קונצרן הרכב מאגנטי מארלי נכנסת לישראל.

רשת המוסכים הבינלאומית מאגנטי מרלי-צ'קסטאר מונה כ-6000 מוסכים ברחבי העולם הודיעה בכנס איגוד המוסכים על כניסה לפעילות בישראל. הרשת היא בבעלות קונצרן הרכב האיטלקי מאגנטי מארלי שהוקם עוד ב-1919 והיא תיוצג בישראל על ידי קבוצת וורקו גרופ העוסקת בשיווק חלפים לרכב.

 

 

הנהלת וורקו גרופ מסרה שהרשת תצרף אליה מוסכים העוסקים במכונאות ,חשמל ופחחות שאינם קשורים ליבואן רכב כלשהו. הרשת תעניק למוסכים החברים בה מעטפת מקצועית ותאפשר למוסכים לקבל ייעוץ ממומחי הרשת בתחום הטיפול בתקלות מחשב ואלקטרוניקה אשר כיום מתקשים חלקם להתמודד מולם.

 
 

קונצרן מאגנטי מארלי הוא מהמובילים בעולם ביצור חלקי חילוף מקוריים ,ציוד אבחון תקלות ברכב וניהול רשתות שירות לרכב. הקונצרן הקים את רשת המוסכים צ'קסטאר שפועלת כיום בעשרות מדינות באירופה, אמריקה והמזרח הרחוק.

הרשת הנהיגה סטנדרטים חדשים בעולם המוסכים מבחינת המקצועיות, אמינות והשיווק כאשר החברות ברשת מאפשרת למוסכים רכש זול של חלקי חילוף, הרחבת סל השירותים שמעניק המוסך ללקוחותיו, פרסום כלל רשתי, מיתוג בינלאומי ויצירת שיתופי פעולה עם גורמים שונים.

לקראת השקת הרשת יגיעו לארץ בחודש נובמבר ראשי קונצרן מאגנטי מארלי ומנכ"ל צ'קסטאר בתחילת החודש יערכו כנסים אזוריים לבעלי מוסכים בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע שבהם תוצג פעילות הרשת כאשר המוסכים שיצטרפו לרשת הבינ"ל ימותגו כמוסכי צ'קסטאר.


להלן תאריכי הכנסים של רשת מוסכי צ'קסטאר :

תל אביב - 06/11/12 בית איגוד המוסכים רחוב יוסף קארו 24

חיפה - 07/11/12 איגוד המוסכים, חלוצי התעשייה 47

ירושלים - 08/11/12 מלון אלדן רחוב המלך דויד 24

באר-שבע- 13/11/12 איגוד המוסכים בניין רסקו סיטי

פעילות הכנסים תחל משעה 17:00

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 ארגון מנהלי התחבורה

עידן חדש למוסכים בישראל

29/11/2012
some of the code here comes from round-corners.js
 
 
 
 
עידן חדש למוסכים בישראל (הגדל)
 

רשת המוסכים הבינלאומית מאגנטי מרלי-צ'קסטאר המונה כ-6,000 מוסכים ברחבי העולם הודיעה בכנס איגוד המוסכים על כניסה לפעילות בישראל.

 

הרשת הינה בבעלות קונצרן הרכב האיטלקי מאגנטי מארלי ותיוצג בישראל על ידי קבוצת וורקו גרופ. הנהלת וורקו גרופ מסרה שהרשת תצרף אליה מוסכים העוסקים במכונאות ,חשמל ופחחות שאינם קשורים ליבואן רכב כלשהו. הרשת תעניק למוסכים החברים בה מעטפת מקצועית ותאפשר למוסכים לקבל ייעוץ ממומחי הרשת בתחום הטיפול בתקלות מחשב ואלקטרוניקה אשר כיום מתקשים חלקם להתמודד מולם. קונצרן מאגנטי מארלי הוא מהמובילים בעולם ביצור חלקי חילוף מקוריים ,ציוד אבחון תקלות ברכב וניהול רשתות שירות לרכב. הקונצרן הקים את רשת המוסכים צ'קסטאר שפועלת כיום בעשרות מדינות באירופה, אמריקה והמזרח הרחוק.

 

הרשת הנהיגה סטנדרטים חדשים בעולם המוסכים מבחינת המקצועיות, אמינות והשיווק כאשר החברות ברשת מאפשרת למוסכים רכש זול של חלקי חילוף, הרחבת סל השירותים שמעניק המוסך ללקוחותיו, פרסום כלל רשתי, מיתוג בינלאומי ויצירת שיתופי פעולה עם גורמים שונים.לקראת השקת הרשת הגיעו לארץ ראשי קונצרן מאגנטי מארלי, לעריכת כנסים אזוריים לבעלי מוסכים בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע שבהם תוצג פעילות הרשת.

 

לדיקו תשיק את רשת המוסכים תחת התקן העתידי של משרד התחבורה "מוסך מומחה", המתוכנן להיכנס בשנת 2013. מוסכים אלו, כחלק מהרפורמה של משרד התחבורה, שמטרתה להעלות את רמת המוסכים בענף. עד סוף שנת 2013 צפויה הרשת למנות 20 מוסכים.

 

רשת Bosch Car Service תציע טיפולים לכל סוגי הרכב. מוסכי הרשת ישתמשו בסורק תקלות אוניברסאלי מתוצרת "Bosch" ולרשותם יעמדו מאגרי המידע של Bosch המקיפים את כל מערכות הרכב ואת כל דגמי הרכב. הרשת תשתמש בחלפים מקוריים (OEM), הזולים משמעותית ממוסכי היבואנים.

 

הרשת מתחייבת לתת הצעת מחיר לטיפול במוסך לאחר בחינה קצרה אך יסודית של התקלה, זאת בניגוד לתופעה שנהוגה כיום במוסכים רבים, "נפתח נראה". לרשת סטנדרטים גבוהים, ביניהם,הרשאה לביצוע עבודות בהתאם לסיווג המקצועי, מינימום שנה אחריות על החלקים והעבודה, מערך שיווק מתאים ומיתוג אחיד לכל מוסכי הרשת.

 

המנהלים והעובדים ברשת יעברו הדרכות עדכניות במרכז ההדרכות של Bosch, הכוללות, בין השאר, הקניית מיומנות באבחון תקלות מעשי, רכישת ידע מקצועי המאפשר התמחות במספר רב של דגמי רכב ולמידה ממקור ראשון. קבוצת Bosch היא ספקית עולמית מובילה של טכנולוגיה ושירותים. הקבוצה פועלת בתחומי הטכנולוגיה לרכב ולתעשייה, מוצרי צריכה וטכנולוגיה לבנייה. עם למעלה מ- 300,000 עובדים, מחזור הכספים של הקבוצה הגיע ל- 51.5 מיליארד יורו בשנת 2011. החטיבה האוטומוטיבית היא החטיבה הגדולה ביותר של Bosch. מחזור המכירות של החטיבה עומד על 30.4 מיליארד אירו, 59% מסך כל המכירות של קבוצות החברה. נתונים אלה מציבים את Bosch בצמרת ספקי הרכב בכל העולם. רשת מוסכי Bosch Car Serviceהיא הרשת העצמאית הגדולה ביותר בעולם ומונה למעלה מ-15,000 מוסכים.
 

 

© כל הזכויות שמורות לצ'קסטאר ישראל 2013. נבנה ע"י  בי אנד די אתרים  |  עוצב ע"י  סטודיו אביגיל